Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Tuesday 25 October 2011

Lebaran ISANTRA di IPG Kampus Pendidikan Teknik

Assalamualaikum wbt....

Mungkin ramai yang tertanya2 apa itu ISANTRA. Sebelum ke melanjutkan lagi cerita kali ni, ada baiknya kita tengok dulu apa itu ISANTRA.


Ikatan Siswazah Anak Negeri Terengganu (INSATRA) adalah hasil gabungan lima buah Persatuan Pendidik Anak-Anak Terengganu di 5 Institut Pendidikan Guru Malaysia sekitar zon Lembah Kelang. Persatuan-persatuan tersebut ialah Anak Pendidik Darul Iman (APDI) di IPG Kampus Pendidikan Islam, Persaudaraan Pendidik Muda Terengganu (SPENTRA) di IPG Kampus Ilmu Khas, Ukhuwwah Pendidik Terengganu (UPTRA) di IPG Kampus Teknik, Persatuan Anak Negeri Terengganu di IPG Kampus Bahasa Antarabangsa dan Persatuan Anak Negeri Terengganu di IPG Kampus Bahasa Melayu. Penubuhan persatuan merupakan satu usaha bersama demi membudayakan guru pelatih anak negeri Terengganu untuk saling bekerjasama dan mengeratkan silaturrahim serta perpaduan antara seluruh ahli-ahli persatuan-persatuan  di lima buah IPGM. Persatuan ini mementingkan penglibatan dengan seluruh persatuan yang berada di setiap lima buah IPG tersebut.

Penubuhan persatuan ini adalah bertujuan untuk mngeratkan silaturrahim dan saling bantu membantu antara persatuan yang bernaung di bawan ISANTRA ini.

********
Sebagai langkah pertama bagi mencapai objektif penubuhan persatuan ini, ahlijawatankuasa induk ISANTRA baru-baru ini telah merancang dan menjalankan satu program yang diberi nama Program Lebaran Isantra. Program ala-ala rumah terbuka ini telah di jalankan pada 2 Oktober 201 di IPG kampus Pendidikan Teknik dan telah dihadiri oleh semua wakil daripada persatuan dari IPG masing-masing. Program ini telah dirsmikan sendiri oleh pengarah IPG Pendidikan Teknik yang menyokong penubuhan dan program yang dijalankan ini.


 Persembahan "angklong"..



 Jamuan yang disediakan...

 ahli-ahli yang hadir...

Persembahan Live Band Dari SPENTRA..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...